Elképesztô agresszivitással mar bele az útba a King Machine Ultima építése.
A merevvázas, 140 lóerôs motornak Levente megmutatja a gázt, mire az robbanó hangorgia kíséretében azonnal eltûnik a távolban, nem törôdve az útegyenetlenségekkel!
A merevvázzal, széles hátsókerékkel jól motorozható nagyteljesítményû motorok eddig kissé futurisztikusnak tûntek, de a Smoking egyértelmûen jó példa. Persze sokat segít a H-D rendôrségi motorjainak nyereg légrugója és az 1 méternél is hosszabb Ton Pels elsô villa. A végeredmény viszont a tökéletes útfekvés.
Levente, a tulajdonos és Ákos, az építô a Devils MC kecskeméti chapterében klubtársak, így nem meglepô, hogy az építés melyik mûhelyben zajlott. „Hot rod jellegû motort akartunk. Ezért a legmagasabb pont a kéziváltó, és az olajtartály meg
a kémény stílusa is ezt adja vissza.” – mondja Ákos. A Paintbox, Szabó Erik fényezése is erre hajaz, egy hot rod rajtját ábrázolja.
A váz egy amerikai típus volt, gyakorlatilag újra épült. Ami megmaradt belôle, az a villanyak és a blokk meg a váltó alatti rész. A hátulja nem volt jó ehhez a gumiméret-hez, de nem csak emiatt kellett szétvágni. Oldalra eltolt verzió volt, melyet érthetô okokból inkább módosítottak.
A kuplung a jó motorozhatóság miatt a kormányon maradt. Persze elég két-három nagy bevállalás, minek több? Mert a merevváz és a széles kerék mellett ott a kéziváltó. Az a kéziváltó, ami az erôkarok kiszámítása után csak 2 cm mozdítást igényel a váltáshoz! Az ürest pedig könnyebb megtalálni, mint a lábváltónál.
A 280-as gumi kanyarban már hajlamos a felegyenesedésre, de az elsô villa szöge miatt ez nem zavaró. A sárvédôk sokkal inkább vízfüggöny gyártására alkalmasak esôben, mint védelemre, viszont fô a küllem!
Ízléses egységet alkot a színvilág. A keretezett fényezés és a krómozott egységek (szinte csak a blokk) mellett sok alkatrész kapott 24 karátos aranyozást, de vannak sárgaréz egyedi alkatrészek is.
A hardtail váz miatti Police H-D légrugó szett tartálya a blokk és a válltó között kapott helyet. Légnyomással lehet szabályozni a rugózás lágyságát. Ultrakényelmes.
A King Machine alkotása megnyerte az EMAT épített chopper díját. A szépség mellett azonban az igazi élmény a vezetése. 140 lóerô… Leventére van szabva
az ülés és a kormány pozíciója – utóbbi közelében van a váltó –, mindössze egy gyors mozdulat, és már ott a következô gang…
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|