Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Gigamachine WLA bobber

Letisztult, egyszerû bobbert épített a Gigamachine. A motor bemutatója a Faaker See-n volt, ahol nagy sikert aratott …

Laci, a tulaj a nyár folyamán kereste fel a solymári mûhelyt, hogy a ’38-as évjáratú WLA-jából egy egyedi, különleges megjelenésû motort szeretne építtetni.
Az elkészült gépet nemzetközi színtéren akarta bemutatni, így a Faaker See szeptember eleji hétvégéje volt a kitûzött határidô. A motor készítése nem csúszott, így el is készült a megadott idôre. A letisztult, egyszerû bobber a háromnegyed-százados blokkal nagy sikert aratott a találkozón.
Mindig felmerülhet az építésnél egy kérdés, akár régi autóról, akár régi motorról van szó: az átépítéssel tönkretesszük-e a lassan muzeális kincset vagy nem? A válasz általában könnyen eldönthetô, ha hiányos, sérült vagy szétrohadt a jármû. Jelen esetben mivel az alapgépnek csak a motorja és a váltója volt eredeti, ezért az út egyértelmû­nek látszott. Csak egyedi építés jöhetett szóba, a restauráláshoz szinte minden más hiányzott volna. A megbeszélések alapján Santee merevvázat választottak. Amibôl elindultak, azt az Evo-hoz gyártották, ezért rendesen át kellett faragni. A motor és váltó felfogatásának átalakításán kívül még a váznyak magasságába is radikálisan kellett belenyúlniuk, mivel a WLA blokk jóval kisebb, alacsonyabb, mint az Evo. A váznyak így közel 10 cm-rel került lejjebb, hogy ne „vesszen el” a WLA blokk az Evo vázban.
A motor stílusa adta magát, egy ’38-as évjáratú motorblokk köré, csak old school építés jöhetett szóba. Kritérium volt még a használhatóság is. Mivel Laci kizárta a lábkuplung-kéziváltó megoldást (szeretett volna motorozni is vele), ezért számûzték az eredeti 3 sebességes váltót, amit amúgy csak kézzel lehet mûködtetni. Egy hatvanas években készült shovel váltót építettek be, így már lábbal is lehet váltani. Nem hanyagolhatjuk el azt a kérdést sem, hogy nyertek plusz egy sebességet is.
Az akár mindennapos használhatóság kedvéért a motor lassításra is alkalmas fékeket kapott. Az eredeti parafa-úszós találmány helyett egy Mikuni karburátor került fel, a 6 voltos elektromos rendszer pedig 12 voltosra erôsödött. Érzetre úgy tûnik, nyertek néhány plusz lóerôt is, és bármikor egy rúgásra indul a paripa.

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...