Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


El Camino - Út – Radical-Garage módra

Spanyol név („Az út”), amerikai blokk, japán stílus – magyar építés. Ez az elegy talán a siker kulcsa, de magánál a sikernél sokkal fontosabb a végeredmény. A Radical-Garage építése pedig nem csak a színválasztás miatt különleges!

„Janival, a tulajdonossal mindenképpen egy nagyon modern technikát felvonultató motort akartunk, de kompromisszummentesen klasszikus kinézettel. Amihez bármi mellégurulhat a piros lámpánál, végül akkor is csak elképedés lesz a sorsa…” – mondja Görbe Sanyi. Hát, hiába a shovel kinézetű blokk és a berúgókar, ha egyszer a 93 köbincses S&S blokknak megrántják a bajszát, csak a gumifüstfelhő marad a kiindulási pontban! Persze, a klasszikus kinézettel együtt már valami gyanúsat sejtet a modern fényezés…
Aztán ha a nagy nyomaték ellenére is lefulladsz, jön a torna, hogy a másfél liternél is nagyobb blokkot berúgókarral indíthatod. Jó beállítással kockázatmentes és hangulatos az indítás, nem igényel túl nagy erőkifejtést sem. De a berúgókaros srácok mindegyike arról számolt be (ha kérdezték), hogy ha valamikor beköpte a gyertyát (nehezen indult, nem találta a holtpontot, csúszós, sáros lett a pedál, stb…), garantáltan sz*r helyzetbe került. Akkor is, amikor nagyon sietett, vagy amikor kb. húsz türelmetlen autós állt mögötte a zöld lámpánál.
De mi tudjuk, hogy a berúgókarosok kasztja valahol az első sárvédő nélküliek meg az ötliteres tankosok között van, és az egész egyáltalán nem a praktikumról szól. Így térjünk inkább rá a többi részletre, a kézi munkában bővelkedő alkotáson!
Módosított Kraftech merevváz a motor alapja, egyedibe gyártott olaj és benzintartállyal. Ebben az egy mondatban nincs benne a sok küzdelem, munka és a végeredmény, pusztán a lényeg.
A merevváz ellensúlyozására BMX rugóstag csillapítja a nyereg mozgását. Van is rá szükség, mert az előretört kormány és a közel gyári lábtartóhely miatt az üléspozíció függőleges gerincoszlopot eredményez. Az pedig csak a gumi ballonosságával csillapítva zűrös.
A majdnem üres kémény bandázst kapott, a légszűrő pedig igazán csak a nagyobb, kitárt szárnyú madarakat akadályozza meg az égéstérbe jutástól. A hajtáslánc eleje nyitott, keskeny szíj, majd a váltó után lánc következik. A fékezésről hátul lánckerékfék, elöl pedig Kustomtech nyereg gondoskodik. Mind a fékolajtartály, mind a féknyereg klasszikus jellegű.
A motor váza egy valószínűtlenül nehezen tisztántartható fehér, az elemek és néhány gondosan kiválasztott részlet pedig ragyogó metálbordó. Komoly a részletekre figyelés, a kábelek legtöbbje például szabályos szövetburkolatot kapott!
A látványos összhatást egy „El Camino” felirat egészíti ki, mintegy utalva arra, hogy a motor mire termett. Az útra.
Szöveg: Retép

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...