A Marózus műhely újabb alkotása meg is tartotta a jól bevált stílusreceptet – meg nem is. Az eddigi motorokhoz hasonló jelleg jól felismerhető, csak kissé rövidebb a végeredmény, és magasabb. De miért is lenne ez másképp egy streefighternél…
Streetfighter – vasból. És ezzel nincs baj, hiszen tudjuk, a logika nem fő szempont a motorépítésnél. Hiába streetfighter, ennél a motornál nem a súly, az első keréken gurulás vagy a maxkör a lényeg. Hanem más.
A meghökkentő forma mellett a technika sem kispályás a műben. Tükrök helyett kamera segítségével, monitoron nézheted a lehagyott útfelületet. Sötétben lézerpont mutatja az úton a haladási irányt. És a nyomógombok önállóan is világítanak. Ez keveredik azzal a spártai megoldással, hogy markolat helyett a mart alu kormány végét szorongathatod.
Talán nézzük az előzményeket! Zsolt, a motor tulajdonosa régóta épített motorra vágyott, és Tamás több munkáját is megismerte, nemcsak hasábjainkról, hanem élőben is. Régóta jóbarátok ugyanis. A Marózus eddig megszokott radikális lowriderei helyett most viszont határozottan streetfighter volt a koncepció.
A motortípust viszonylag hamar kiválasztották, egy háromhengeres Triumph lett az alap. A szétkapás után az alu váz megszabadult a felesleges részektől, és a hátsó rész egyedi acél kiegészítőt kapott. A hűtőrendszer nem maradhatott meg, hiszen eltakarja a gyönyörű háromhengeres blokkot. Tamásék a probléma megoldására spéci megoldást választottak:
hátrakerült a hűtő, be az ülés alá. A jobb levegőzés érdekében két ventilátor is segíti a hűtést, egy ebből a hűtő után szerepel, a hátsó kerék előtt. Azt segítvén, hogy ne direktbe a hátsó sárvédőt fűtse – na meg esztétikai okokból is –, kissé oldalra fordították.
Nem kevés a CNC megmunkálás mennyisége. Az egyedi kormánykiflik valószínűtlenül mélyre nyúlnak, a hátsó lengőkar szintén egy tömbből mart, és az előző munkákra hajazó kormány is így készült. Nem cső, hanem áttört, mart kar.
A kerekek is érdekesek. Az eredeti hátsókerék előre került, csak átalakították kétoldali felfüggesztésre. Hátulra egy autókerékkel egybeépített spéci kerék került, 280-as szélességű gumival, egyoldali felfüggesztéssel.
A csemege viszont a cikk végére maradt. A tank, ami teljesen egyediben készült, lemezből. Benne lakik az injektor, a vízálló módon betelepített monitor és visszajelzők, hja, és ne feledjük el, hogy a benzin is! A különlegessége azonban nem csak ebben rejlik. A formája oldalról kissé a sasra emlékeztet, ahogyan egyszerre látja el a tank és a fejidom funkcióját.
A szokatlanul magasra törő alkotás felülről takarja a felső kiflit.
Szöveg: Retép
Fotó: Somodi Zoltán
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|