Ha egy motort kétszer is bemutatunk, annak két oka lehet: Vagy elfelejtettük bevenni a rendes Cavinton adagunkat, vagy – és valljuk be, ez azért gyakoribb – a jármű jelentős átalakításon ment keresztül. A King Machine egykor Hell Bent–re keresztelt, 360-as hátsó kerekű motorját 2008 augusztusában, a 153-as számban ismerhettétek meg. Akkor még merevvázas volt, és a zsanai gázrobbanást megszégyenítő lángtenger borította. Ez már a múlté, a lángokból a Pepenero született újjá, és az áprilisi EMAT-on debütált. Elhozta nemcsak a Best of Show díját hanem a legjobb fényezésért járó díjat is.
A 127 köbinches, 140 lóerős Ultima blokk és a 6 sebességes Ultima váltó minden bizonnyal felhőtlen szórakozást ígér… feltéve, ha épp a kunmadarasi betonon vagyunk. Az hamar kiderült ugyanis, hogy a közúti használathoz egy ilyen motor esetében nem elég a merevváz. Az elgondolást tett követte, és a váz hátsó része az üléstől hátrafelé ma már valószínűleg egy konzervdoboz vagy valami más újrahasznosított fémtárgy formájában pihen a polcokon. A motor első fele szinte változatlan maradt, és a legszembetűnőbb elem, a hátsó kerék sem lett szélesebb... de csak azért, mert nincs a 360-asnál szélesebb.
Ákos acélcsőből és lézervágott elemekből új lengővillát készített a motorhoz, aminek a tengelye épp az ülés alatti dobozon halad keresztül. Ha hátrébb kerül, a motor egy pótos IFA hosszával és fordulókörével rendelkezett volna, ha előrébb, akkor meg az önindítót kellett volna hosszában átfúrni, ami felvetett volna néhány érdekes problémát.
Az ülés alatt így jóval kevesebb hely maradt az akkumulátor és az elektronika számára, az igazán jó hír viszont az volt, hogy ide kellett kerüljön a légrugó kompresszora is. Nos, a doboz zsúfoltabb lett, mint lomtalanításra kitett plazmatévé környéke. A Fournales légrugók is éppen elfértek a váltó alatt, így végül összeállt a kép. A hasmagasság most egy gombnyomással tetszőlegesen változtatható 2 és 9 cm között akár menet közben is. Bár az előbbi érték beállítása a motorozáshoz súlyos mellékhatások terhe mellett erősen ellenjavallt.
Következhetett az ülés és a sárvédő kialakítása. A hátsó sárvédő dupla falú, és egy süllyesztés került bele az ülés számára. Show-állásban így a sárvédőbe süllyed az ülés, amit nem volt könnyű elérni, mivel körben csak tizedmilliméternyi a hézag
Az új fényezés a Paintbox műhelyében készült, akárcsak az előző. Ezúttal egy Lamborghini sárga lett az alap, és erre kerültek a kiragadott újságcikkek. Persze, nem a Blikk legújabb hírei a villából, hanem a ’20-as ’30-as évek gengsztereinek jótékonykodásai. Szabó Eriknek keze munkájaként Charles „Lucky” Luciano, Al Capone és játszópajtásaik tetteiről szóló újságkivágások kerültek fel, nem mellőzve a legszörnyűbb mészárlásokat és kivégzéseket.
És hogy még hitelesebb legyen a kép, a légszűrőn ott a híres felirat, ami Al „Scarface” Capone sírján is áll: „Only God can judge me” vagyis: Csak Isten ítélkezhet felettem.
A motor fölött viszont a közönség ítélkezett, így lett 2011 Best of Show-ja!
Roland
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|